Tátra Csúcs Süti – Tátra Csúcs Suit Gundam

Szerencsére kettőnknek is volt hegymászó igazolványa a háromfős csapatból, így ez nem volt gond. Persze menedékházakon kívül is csak az aludhat valamelyik hegy lábánál, aki igazolni tudja, hogy másnap mászni fog. Találtunk is egy eszményi bivak szállást a kövek közt, de olyan szép idő volt, hogy mi a szabad ég alatt aludtunk bivakzsákjainban. Vízvétel a tónál A tó északi partján Bivakot keresve Még mindig... A szlovákok egyébként mondhatni kisajátították maguknak a két legkönnyebb útvonalat ami a csúcsra vezet. Az egyik a Felkai-völgyből, (Velická dolina) a másik innen a Batizfalvi-völgyből indul. Szóval turista csak hegyi vezetővel mehet fel ezeken az utakon is, de ha hegymászó igazolványod van, akkor ezeket az utakat, nem használhatod, mert túl könnyűek. :) Mi egyébként a Martin úton akartunk menni a gerincen, de az élet máshogy hozta. Az út beszállója, amit kinéztünk nagyon jeges volt, de alatta már kiolvadt jó részt a hótömeg, így elég omlékonynak nézett ki. Ráadásul hágóvasakkal sem készültünk, így már délután eldöntöttük, hogy a mellette lévő száraz úton megyünk fel a Batizfalvi-próbán át.

Magas Tátra Szállás Kínálata » Több, mint 880 szállás várja vendégeit!

Míg én gyerekkoromban a habos-krémes süteményekért rajongtam, a nővéremnek bármi jöhetett, ami csokis volt. Kedvence a nálunk -emlékeim szerint- Csokicsúcs néven futó csokoládészörnyeteg volt. Akkoriban a fene sem értette, mit eszik rajta, főleg, hogy szerintem a csokihoz nem sok köze volt. Már egy ideje terveztem, hogy megpróbálom elkészíteni, de a neten csak Tátra csúcs néven futottam össze hasonló édességgel, ráadásul receptileg több változatban, amelyek egyike sem az volt, amit én elképzeltem. Így született meg a saját szörnyem, ganázsból, piskótakarika alapon. Elsőként a ganázst készítettem el, amihez tejszínt melegítettem össze csokoládéval, folyamatosan kevergetve addig, amíg a csoki teljesen elolvadt. Ezután édesítettem (sűrűn tesztelve az ízeket) és vanília eszenciát adtam hozzá. Kihűtöttem (hűtőszekrény). 2 tojásból sima piskótatésztát készítettem, amit egy habzsákba töltöttem. Pici, kb. 2-3 cm átmérőjű korongokat gyártottam egy sütőpapírral bélelt tepsibe, majd előmelegített sütőben (190 °C, majd a sütőbe téve a tepsit a hőfokot azonnal levettem 150 °C-ra) megsütöttem.

Azt már tudom hogy hol nem lehet kapni... Viszont a Szamosban, pl a Nagykörúton van párizsi krémes hát nem éppen Tátra-csúcs, inkább Gellérthegy-csúcs, de finom, 190 Ft, tészta helyett marcipán az alja. Ellenőriznem kellett a minőséget, mielőtt neked ajánlom. Ugyanez a Damjanich utcai Kaisers pék-cukrász boltjában valamivel olcsóbb. Jó étvágyat! Ha még valahol találok, szólok. 28. 20:48 Hasznos számodra ez a válasz? 7/11 A kérdező kommentje: Igazán kedves vagy, hogy feláldoztad magad:) Köszönöm, ki fogom próbálni! Közben megkérdeztem Rákosligeten egy cukrászdában is, és azt mondták, hogy ott mindig van, kivéve most, mert ilyen melegben összeesik... Nem igazán értem, miért esik össze a hűtőben, de mindegy. 8/11 anonim válasza: Nem lehet már neked privátot írni, de a Nagykörúton a Szamossal szemben, Erzsébet krt-Dob u. sarkon ()a Hamdi cukrászdában volt pár napja, de nem annyira finom. Még nem felejtettem el ezt a fontos kérdést másfél év alatt. 2010. nov. 29. 23:50 Hasznos számodra ez a válasz?

Miért? Azért, mert nem rettentő keserű csokoládéból, hanem 60%-os, enyhén édeskés étcsokoládéból készül, valamint a piskóta édessége így egészíti ki tökéletesen a krémet. Az elkészítésével kapcsolatban már a házi téli fagyi kapcsán is felmerült pár kérdés. A technológia a következő: a tejszínt felforrósítom, ráöntöm az apróra tördelt csokoládéra, simára keverem, egészen fényesre, majd teljesen kihűtöm. Ez a krém viszonylag lágy ekkor, nem lehet vele betölteni a süteményt. Ezért, amikor már teljesen kihűlt, robotgéppel felhabosítom: eleinte lágy, majd pár perc után tömör habbá alakul, amely megtartja az alakját, ugyanakkor könnyen olvad a szájban. Habkönnyű és egyszerre tömény csokoládé. Ez az, amit keresünk, és ezt a fenti technológiát követve kapunk meg. Máshogy nem, akkor sem, ha máshogy könnyebb lenne elkészíteni. "Minek a hűtőbe tenni, ha úgyis össze kell keverni? Tök fölösleges…" "Nem lehet kicsit megmikrózni a csokit vagy a tejszínnel együtt melegíteni és utána dermeszteni, és amikor már kezd szilárdulni, de még kezelhető, kicsit botmixerezni és belekanalazni a tölcsérbe? "

Ha kész lesz, már nem fog ilyen viccesen kinézni. 😉 Egy tálcára sütőpapírt teszünk, rátesszük a sütiket és hűtőbe tesszük legalább egy fél órára. Addig vízgőz felett megolvasztjuk az étcsokit a margarinnal. Kicsit kihűtjük, majd kanállal a sütikre csurgatjuk. Visszatesszük a hűtőbe dermedni és akár 10 perc múlva fogyasztható is.

1. Tátra csúcs | Receptkirály.hu
  8. Az Uralkodónő Sorozat – Vacationplac
  9. Neves nyaklánc arany

LAKOMA - SAJÁT KÉPEKKEL MINDEN RECEPT - G-Portál

Amikor a piskótakorongok kihűltek, a ganázst kihabosítottam egy robotgéppel. A végeredmény egy elég masszív csokikrém lett, így hozzáadtam még 10 dkg lágy vajat. Habzsákból a piskótákra nyomtam egy-egy csúcsos kis kupacot, majd éjszakára a hűtőbe tettem. Másnap csokoládét olvasztottam (mikró, 300 W, 2-3 perc részletekben) olajjal. Az alaposan dermedt csokicsúcsaimat (mártóvilla híján) egy bambusz sasliknyársra tűztem és ennek a segítségével forgattam meg az olvasztott, de már nem meleg (! ) csokoládéban. Rácsra téve kerültek vissza a hűtőbe. Nagyon durván csokis, mégsem elég egy belőle. :D Hozzávalók 20-24 db szörnyecskéhez...... a ganázshoz: 250 ml (240 g) habtejszín, 40 dkg étcsokoládé (nálam Szerencsi Szerecsen), 2 teáskanál vanília eszencia, 2 evőkanál (30 g) glükóz (ez ne zavarjon be senkit, bármivel édesíthető) + 10 dkg vaj/margarin;... a piskótakorongokhoz: 2 tojás szétválasztva, 2 evőkanál porcukor, 2 evőkanál liszt, 1 kávéskanál vanília eszencia;... a mártáshoz: 14 dkg étcsokoládé, 5-6 evőkanál olaj (lehet kevesebb, de akkor nehezebb mártani és vastagabb lesz a bevonat, illetve a nálam ügyesebbek temperálhatják is a csokit).

A tábla szerint 1:00 kell a feljutáshoz. Ahhoz képest, hogy majd' 100 fotó készült közben, nekünk ez sikerült fél óra alatt. Szerencsére sokat előztünk felfelé, így nagyjából 10 ember volt csak fent. Itt elhagytuk a turistautat és nulla pontért átmásztunk a 2503 méter magas, szlovák oldalon lévő csúcsra is. Jó fél órás szöszölés után elindultunk lefelé. Délről kezdtek megérkezni a felhők, reméltem, hogy Daniék még teljes panorámában gyönyörködhetnek majd. Nagyjából 200 méterrel lejjebb találkoztunk is velük, körülbelül 9 órás menetidőt jósoltam magunknak, így 15:00-ra beszéltünk meg találkozót. A házban kisebb pihenőt tartottunk. A kötelező pecsételés után, István gyümölcsös-kekszes pudinggal frissített, én meg szuvenírekkel nehezítettem a táskámat. Negyed óra után feltápászkodtunk és elkezdtünk ereszkedni. Itt már jó sok teljesítménytúráss sporttárs igyekezett felfelé, nem irigyeltem őket. Ekkor már hatalmas volt a meleg. A sapkát kissé későn vettem fel, ezt egy kezdődő fejfájás éreztette is velem.

Meglepően gyorsan felértünk a csúcsra. Elsők voltunk aznap, leszámítva egy arcot, aki fent aludt a csúcson. Hajnalban a Batizfalvi-hasadéknál Mászás a hasadékban...... és a gerincen Chicago van:) Az ereszkedő útvonal egy láncos szakasztól eltekintve ugyanaz volt ahol feljöttünk, különösebb probléma nélkül zökkenőmentesen ment. A kiszállónál már egyre több emberrel találkoztunk, többek között vezetett túrázókkal is. Miután megkerestük nagy zsákjainkat, indultunk visszafelé. A Batizfalvi-völgyből lefelé hosszabban elidőztünk a tónál, aztán mennünk kellett tovább. A hegyvidéki túrákban az a nehéz, hogy ha éppen nem fölfelé megy az ember, a lejövetel sem könnyebb, hiszen nem tud pihenni a láb lefelé sem. Hosszúnak tűnt míg a parkolóhoz értünk. Felsőhágiban pedig fejenként két kofolát is bedobtunk. A Tátra most is lenyűgöző volt, a Gerlachfalvi-csúcs pedig számomra sokkal könnyebb volt, mint amire számítottam. Két filmet készítettem, az első az érzésekről szól, a második pedig egy timelapse videó.

Kirándulj velünk a Tátra egyik (ha nem a) legszebb csúcsára, a 2363 méter magas Kapor-csúcsra! Ha pedig kedvet kaptál élőben is leküzdeni a szintkülönbséget, még október 31-ig van erre lehetőséged, hiszen a magashegyi túraútvonalak november 1. és június 15. között zárva tartanak. Túránk a Poprádi-tó vasúti megállóhely melletti parkolóból, 1494 méterről indul Fotó: Ruzsovics Dorina A túratáv 18 kilométer, a szintkülönbség kb.

Elkészítése: 2 dl vizet elkezdünk forralni 12, 5 dkg zsírral, majd ha már elolvadt akkor hozzáadjuk a lisztet is és addig főzzük, míg el nem válik az edény falától. A tűzről levéve egyenként belekeverjük gépi habverővel a tojásokat. Ha ez kész akkor egy közepes tepsit (35*20 cm) alaposan kivajazunk és lisztezünk, beleöntjük a massza felét és 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük a lapot. A maradék tésztából sütünk egy másik lapot ugyanígy. A krémhez a tejben a leírás szerint elkeverjük a krémport. A vízben feloldjuk a zselatint és addig melegítjük, amíg el nem olvad. Ha kezd kihűlni akkor hozzákeverjük a krémhez. Az alsó lapra rákenjük a krémet, majd erre rásimítjuk a keményre felvert tejszínt és befedjük a maradék lappal. A tetejét olvasztott tortabevonóval díszíthetjük.